środa, 29 kwietnia 2020

TOP 3: Ulubionych ścieżek dźwiękowych Demetrii

Hejka ludziki! Choć od dwóch dni męczę się z bólem głowy, nie powstrzymuje mnie to przed noszeniem na głowie słuchawek i słuchaniu muzyki 24/7. Muzyka towarzyszy mi cały czas i dlatego właśnie postanowiłam zrobić serię TOPek, w których podzielę się z wami moimi ulubionymi piosenkami albo całymi albumami, które bardzo lubię. Na przestrzeni ostatnich lat zrobiłam kilka takich zestawień. Oto one:

Dzisiejsza lista zawierać będzie tylko trzy pozycje ale nie martwcie się, już niedługo wrócę z kolejną porcją soundtracków, które uwielbiam.

1. "Piraci z Karaibów. Na krańcu świata"

Kompozytor: Hans Zimmer
Rok wydania: 2007
Wytwórnia: Walt Disney Records

Uwielbiam "Piratów z Karaibów", szczególnie pierwsze trzy części. Uważam, że są to świetne filmy ale nie miałyby one takiego klimatu, gdyby nie doskonałe utwory muzyczne stworzone przez Hansa Zimmera do tego filmu. Bez utworów takich jak "Up is Down", czy "Hoist the Colours", "Piraci..." nie byliby tym, czym są. Ta ścieżka dźwiękowa jest bardzo charakterystyczna i dynamiczna, i za to ją lubię. Plus, zawsze przypomina mi ona te wszystkie śmieszne sytuacje z Jackiem Sparrowem i jego załogą. 



2. " Zmierzch" 

Kompozytor: Carter Burwell
Rok wydania: 2008
Wytwórnia: Atlantic Records

Będę z wami szczera. Gdy byłam w gimnazjum, byłam mega fanką sagi Zmierzch. Normalnie wszystko miałam z logo Zmierzchu! Uwielbiałam historię, bohaterów, aktorów wychwalałam pod niebiosa. Po latach widzę, że film jest po prostu zły, a historia przygłupawa. Ja to wiem. Dopiero teraz dostrzegłam jednak, że choć film jest jaki jest, to ścieżka dźwiękowa do niego jest naprawdę dobra! I nie mówię tu o piosenkach, a o utworach muzycznych takich jak " The Lion fell in love with the Lamb", czy " Bella's Lullaby", które są według mnie rewelacyjne. Z resztą, sami oceńcie. 



3. "Epoka Lodowcowa 2: Odwilż"

Kompozytor: John Powell
Rok wydania: 2006
Wytwórnia: Varèse Sarabande

Powiem szczerze, że żadna ze ścieżek dźwiękowych do kolejnych części Epoki Lodowcowej nie podoba mi się tak, jak ta. Może jest to związane z faktem, że jest to też mój ulubiony film z całej serii. Muzyka jest zabawna, wręcz figlarna i bardzo ekscytująca. Uwielbiam też piosenki napisane do tego filmu, a tekst jednej z nich w polskiej wersji- "Dziób pełny mieć dziób, już widzę kotleta"- to złoto!



To już wszystko na dziś! Mam nadzieję, że przesłuchacie pełnych ścieżek dźwiękowych do filmów, które wymieniłam. Warto!

2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...