niedziela, 7 stycznia 2018

Postanowienia Noworoczne TAG !

Salut! Przyszedł nowy rok, a wraz z nim nowe cele, zmiany i inne postanowienia. Wszyscy wiemy, jak to z nimi jest. Nieczęsto zdarza się spełnić wszystkie noworoczne postanowienia – statystyki nie kłamią. Dlatego ja nic wielkiego sobie nie obiecywałam przed 2018. Natomiast, oczywiście chciałabym przeczytać wiele książek i obejrzeć multum filmów, które wciąż widnieją na mojej mentalnej liście i wiszą nade mną, dopominając się o swoje. W końcu, filmy i książki to sens życia, prawda? Tak więc oto moje postanowienia:



1. Autor, którego książkę chciałbyś przeczytać w 2018 roku (którego książki jeszcze nie czytałeś)

Po przeczytaniu kilku klasycznych kryminałów, zdecydowałam zajrzeć do skandynawskich – z czystej ciekawości. Jako pierwszy nasuwa się słynny Jo Nesbø. Najpierw sięgnę po ‘Pierwszy Śnieg’, którego e-booka dostałam od pewnej zaprzyjaźnionej Demetrii. Sądzę, że na jednej książce się nie skończy, ponieważ pozytywne oceny tych, którzy już mieli styczność z tą serią kryminałów o czymś świadczą. Oczekujcie recenzji w tym roku.




1.      2. Książka, którą chciałbyś przeczytać / Film, który chciałbyś obejrzeć

Filmem, który wśród moich tegorocznych must-see jest ‘Twój Vincent’. Uważam, że produkcja stanowi przełom w historii kina. To, że każda klatka była ręcznie przemalowywana przez 125 malarzy, żeby przedstawić historię słynnego malarza za pomocą jego obrazów robi na mnie ogromne wrażenie. Niestety, kiedy film niedawno był emitowany w kinie, nie było mi po drodze, by do niego wstąpić. Teraz, z zapartym tchem czekam aż film będzie dostępny i będę mogła oddać się doznaniom artystycznym.



3.  Klasyka, którą chciałbyś przeczytać / obejrzeć

Klasyki to coś, co trzeba znać. Jest wiele klasycznych książek, które chciałabym przeczytać, a wciąż tego nie zrobiłam. Wśród nich jest ‘Frankenstein’, czyli najsłynniejsza powieść Mary Shelley. Tytułowy bohater wykreowany przez tę angielską autorkę zajął miejsce obok najstraszniejszych potworów. Wypadłoby więc znać jego historię, chociażby po to, aby móc odczytać nawiązania do Frankenstaina ma przykład takich filmach, jak ‘Frankenweenie’. Pamiętajmy, że wszystkie współczesne horrory są realizowane według schematu, który wyznaczyły te stare.



4. Książka, którą chcesz przeczytać jeszcze raz / Film, który chcesz obejrzeć jeszcze raz

Każdy ma coś, do czego zawsze chce wracać, a na codzień nazywa się to sentymentem. Ja mam taki właśnie sentyment do ‘Koraliny i Tajemniczych Drzwi’. Uwielbiam to, że mimo tego, iż produkcja przeznaczona jest dla dzieci, to budzi dreszczyk i może przestraszyć. Cenię to, że w ‘Koralinie i Tajemniczych Drzwiach’ nie ma ckliwości, jak w większości innych animacji i dlatego tak się wyróżnia. Mamy tu cały pakiet tajemniczości. Główna bohaterka, ciekawska Koralina również budzi moją sympatię. Pozwoliłabym więc przyszyć sobie guziki do oczu po raz kolejny.



 5. Książka, którą masz od dłuższego czasu i chcesz przeczytać

Pewna książka leży na moim biurku i jest następna w kolejce do przeczytania. Od dawna już chciałam ją dostać i wreszcie ktoś podarował mi ją z okazji mikołajek klasowych. Jest ona psychologiczna, a nosi tytuł ‘Myśl, jak Sherlock Holmes’ i jest napisana przez Marię Konnikovą. Kto nie chciałby mieć tak wyjątkowego i imponującego umysłu, jak ten oto słynny detektyw? Na dłuższą metę, zapewne jest to uciążliwe przez natłok myśli, ale zawsze można dążyć do ideału. Najważniejsze – nie tylko patrzeć, ale widzieć. Taki oto wstęp do umiejętności dedukcji. Podejrzewam, że po przeczytaniu tej książki nie będę patrzyła na świat tak samo, bo właśnie tak bardzo działa na mnie Sherlock Holmes i żaden inny bohater u mnie nie może się z nim równać.




6. Duża książka, którą chciałbyś przeczytać

Tutaj przyszedł czas na powieść Stephena Kinga, której adaptacja całkiem niedawno weszła do kin. Mowa tu o ‘To’. Niektórzy teraz się zdziwią – duża? Tak. E-book, który aktualnie czytam od dłuższego czasu ma prawie tysiąc stron. Tacy ‘Krzyżacy’, tylko z jedną różnicą. ‘To’ jest bardzo wciągającą i ciekawą powieścią, czego najnowszy film niestety nie oddaje. Każdy z siódemki amerykańskich dzieciaków, którym kiedyś udało się pokonać demonicznego klauna Pennywise’a (który wnika w ich umysły i wyciąga najgłębsze lęki) jest niesamowicie ciekawą postacią. Cenię sobie dobrze napisane charaktery, a tutaj jest ich aż siedem. Zostałam więc objęta klątwą Derry.



7. Autor, którego już wcześniej czytałeś i chcesz więcej

Tutaj, nie odniosę się do książki, a do filmu. Mianowicie, ‘Fantastyczne zwierzęta i gdzie je znaleźć’. Jest to produkcja ze świata J.K Rowling, więc odzywa się przy nim mój sentyment do Harry’ego Pottera. Z apetytem obejrzałam pierwszą część. Mam szczęście, ponieważ aktualnie trwają prace nad kolejną po d tytułem ‘Fantastic Beasts: Crimes of Grindelwald’, która wyjdzie już w tym roku. Czekam więc uzbrojona w cierpliwość na kolejne spotkanie z Newtem Scamandrem i z jego niesamowitymi fantastycznymi zwierzętami, których w zwykłym zoo się nie spotka.



8. Książka, którą dostałeś na święta i chcesz przeczytać

W tym roku, prostokąt owinięty w papier z gwiazdkami skrywał ‘The coplete adventures of Charlie and Mr Willy Wonka’ autorstwa Roalda Dahla. Ucieszyłam się, ponieważ jest to historia, którą bardzo lubię, a do tego  po angielsku, więc będę mogła udoskonalić swoje umiejętności językowe. Dziękuję ci, droga Demetrio! Powieść jest na tyle dziwna, żeby mnie ująć. Póki co, oglądałam film na jej podstawie – nawet kilka razy. Zabawny, zaskakujący i nieco creepy – coś, co lubię. Plus, genialna rola Johnny’ego Deppa. Z chęcią wkrótce zabiorę się za czytanie i utonę w mentalnym oceanie czekolady.



9. Seria, którą chcesz przeczytać/obejrzeć i zakończyć

Wstyd! Shame on me, ale wciąż nie udało mi się obejrzeć ani jednej części ‘Piratów z Karaibów’ w całości. Zbieram się do tego już dłuższy czas, ale zawsze coś staje mi na drodze do wyruszenia w morską podróż. Mam nadzieję, że w tym roku mi się uda, ponieważ uwielbiam postać kapitana Jacka Sparrowa – jego sarkazm, szaleństwo i poczucie humoru. Chciałabym więc poznać lepiej tę historię. Wniosek, w tym roku utonę – jak nie w czekoladzie, to w ocenie pełnym ogromnych ośmiornic.



10. Seria, którą już zacząłeś i chcesz skończyć

Jest kilka seriali, z których obejrzałam najwięcej parę odcinków i odrzuciłam przez moje wygórowane wymagania. Do większości zapewne już nie wrócę, bo po co. Natomiast, jest jeden, który chciałabym kontynuować, a nosi on tytuł ‘The Crown’. Obejrzałam pięć odcinków i byłam nieco znudzona, lecz uważam, że warto znać historię królowej Elżbiety II, a zarazem historię Wielkiej Brytanii za panowania Windsorów. Tym bardziej, jeśli naprawdę interesuje się zjednoczonym królestwem i niedługo będzie się tam mieszkało. Tak więc, choćbym miała się zmusić, obejrzę ten serial. 



Tak oto przedstawiają się moje postanowienia noworoczne. Pewnie uda mi się je zrealizować bez większego trudu. Jakie są wasze cele?

Audrey Catriona

6 komentarzy:

  1. Ja "To" jak na razie chcę przede wszystkim obejrzeć. Jakoś tak... do horrorów Kinga raczej mnie po prostu nie ciągnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam film, chociaż pominął wiele rzeczy - ciekawych rzeczy. Chociażby złożoność lęków głównych postaci. Powieści rzeczywiście nie są dla każdego.

      Usuń
  2. Powiem Ci, że rowniez chce obejrzec do konca kapiana Sparrowa :D Akurat ebdzie premiera ostatniej czesci1 :D Ksiazki tego typu co wymieniłąś (kategorie) tez mi apsuja, bo sa tez takie ktore chceeeeeeee. A film CORALINE ogladalam raz! Ale jest tak dobry ze obejrzalabym drugi raz! Prawie zkaupilam wlasny ale wszystko sprzedali w 30 minut xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że jest ktoś, kto ma podobne postanowienia. Cóż, życzę Ci, żeby następnych razem udało się kupić film - też go uwielbiam.

      Usuń
  3. Również miałam zrobić tag, ale jakoś w międzyczasie o tym zapomniałam :) Ale jeszcze nie jest za późno! Bardzo intryguje mnie "To", zarówno film jak i książka, bo z żadnym nie miałam okazji się zapoznać.
    Pozdrawiam, Daria z book-night

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie jest za późno. Jak już pisałam, bardziej polecam książkę, lecz film też warto zobaczyć. Pozdrawiam.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...