wtorek, 2 czerwca 2015

Blogowo- Książkowe Podsumowanie Maja cz. 1!!!

Witajcie! Dziś znów powracam do was z Podsumowaniem, a dokładniej z jego pierwszą częścią. Kolejne części będą pojawiały się w ciągu kolejnych dni :) Niektórzy piszą jak to spokojnie upłynął im maj. Niestety, u mnie wyglądało to zupełnie inaczej- poprawianie ocen, konkursy i występy, których mam już całkowicie dosyć. Zaniedbałam też bloga, za co bardzo przepraszam i obiecuję poprawę :D Nie mogę sobie darować i muszę się wam pochwalić. Trzy razy z rzędu wygrałam pierwsze miejsce! W prawdzie za pierwszym razem w duecie, a za trzecim w kwartecie, ale to i tak się liczy. Najbardziej cieszę się z jednej z nagród,a mianowicie z bonu rabatowego do Matrasa -25% na książki oraz -15% na filmy i muzykę!
Oto ja po dzisiejszym konkursie( nawet nie wiecie jaką miałam frajdę z trzymania tegoż pucharu):

Dobra, pochwaliłam się? Tak. Pomarudziłam? Też. W takim razie zaczynamy dzisiejsze Podsumowanie!

                                 
                                  Książki kupione




















Moja biblioteczka wzbogaciła się o 16 książek. Nie jest to jakiś wielki wynik, ale lepszy rydz niż nic.

Czyż nie dobija się koni?- Horace McCoy ( wyd. Itaka )
Kupiłam ją za 2 złote na wyprzedaży w WSBiP. Dlaczego? Prawdopodobnie przez pierwszą myśl, która brzmiała ,, Gdzieś już ten tytuł słyszałam.." . Bardzo często kieruję się pierwszą myślą, co raz wychodzi mi na dobre, a raz nie. To tak jak z kierowaniem się głosem serca. Na jedno wychodzi.


Trudno Być Bogiem- A.i B. Strugaccy ( wyd. Czytelnik ,1983)
Ta dwustu siedemdziesięciu stronicowa powieść kosztowała mnie marne 2 złote, również w WSBiP. Kupiłam ją za namową koleżanki. Mam nadzieję, że mi się spodoba bo jeśli nie.. to żądam zwrotu moich dolarów!


Katharsis- Jacek Sawaszkiewicz ( wyd. Iskry, 1980)
I znów tania książka! Jestem MISZCZEM promocji :) Kupiłam tę książkę ze względu na to, że była tania, to raz. Dwa, że jest to sci-fi, a ja obiecałam sobie, że zacznę czytać więcej powieści z tego gatunku. To malutkie wydanie jest bardzo, ale to bardzo zniszczone, a mimo to postanowiłam, że w nie zainwestuję. Lubię zniszczone książki. Widać po nich, że były czytane. I ten zapach!


Pasażerka- Zofia Posmysz ( Krajowa Agencja Wydawnicza, 1988)
Kupiłam ,, Pasażerkę" głównie ze względu na okładkę, która bardzo mi się spodobała. Pani w bibliotece w WSBiP powiedziała mi, że jej tematyka zahacza o II Wojnę Światową, co dodatkowo skłoniło mnie do zabrania tej pozycji do domu.



Wojna i Pokój 2-4( Państwowy Instytut Wydawniczy, 1970)
Skoro mam już część 1, to dlaczego miałabym nie przytaszczyć do domu jeszcze trzech kolejnych? Co z tego, że cała Wojna i Pokój stoją u babci na półce?


DITTA- Marcin Andersen Nexo( Książka i Wiedza, 1949)
Nie mam zielonego, różowego, ani nawet błękitnego pojęcia dlaczego nabyłam to opasłe tomiszcze. Może dlatego, że pachnie jak kakao?


Król szczurów- James Clavell ( Książka i Wiedza, 1985)
Wojna. Sposób pisania. Wypadające strony. Kciuk w górę według bibliotekarki WSBiP i to głupie 5 złotych. Oto powody, dla których ,, Król szczurów" znalazł się na mojej półce.


Starzy i nowi bogowie Japonii- S. Arutjunow, G. Swietłow( Państwowy Instytut Wydawniczy , 1973)
Kupienie jej przypisuję ciekawości. Oraz chęci posiadania kolejnej książki. Głównie chęci posiadania.


O krok za daleko- Abbi Glines ( wyd. Pascal, 2012)
Opis jest okropny, przypomina mi "Pisiąt twarzy Greja" , którą to książkę najchętniej spaliłabym w ognisku. Jedynym sensownym wytłumaczeniem tego, że kupiłam tę powieść, to miniaturowa wersja.
I okładka w ostateczności. Podejrzewam, że miała wpływ cena: 6,99.


Norwegian Wood- Haruki Murakami( wyd. Muza, 2014)
Pierwszy raz zobaczyłam tę książkę u koleżanki w jej własnej biblioteczce. Oczarowała mnie okładka. Słyszałam również wiele pozytywnych opinii o tej, a także innych powieściach tego autora. Kiedy więc zauważyłam to piękne 9, 90 nad kodem kreskowym, nie mogłam czekać, musiałam ją mieć.


Wojownicy Shingan: Mistrzowie Zła- Maciej Maciejski( wyd. NOVAE RES, 2014)
Głównym powodem zakupienia tej książki jest pochodzenie autora. Otóż Maciej jest chłopakiem z mojego rodzinnego miasta, będącego również miastem, w którym mieszkam. Jeszcze nie wiem, czy powieść ta spodoba mi się, a jeśli tak to w jakim stopniu. Pragnę jak najszybciej uzyskać odpowiedzi na te pytania, więc jak tylko zaczną się wakacje, po tę pozycję sięgnę jako pierwszą. Kupiłam ją po przecenie w Matrasie za 27 złotych.

A teraz książki z serii Kocham Cię Biedronko, czyli wszystko za 25 lub 27 złotych!!!

Eleonora & Park- Rainbow Rowell ( wyd. Moon Drive , 2015)
Chyba każdy słyszał już o Eleonorze i Parku- książce , która będzie nastoletnią wersją Romea i Julii. Niektórzy ją czytali, inni nie ( w tym ja). Niektórzy oceniali ją pozytywnie, a inni odrobinę inaczej :D Ja postanowiłam sięgnąć po tę książkę ze względu na treść, to jasne, ale również na okładkę, głównych bohaterów i niesamowity zapach kartek <3
(nie tylko ja wącham książki- potwierdzone info.)


Will  Grayson, Will Grayson- John Green, David Levithan (wyd. Bukowy Las , 2015) 
 Od dłuższego czasu czaiłam się na tę książkę jak lew na antylopę. Wyobraźcie sobie teraz moją minę, gdy wchodząc do Biedronki z zamiarem kupienia kilku paczek chipsów, widzę w biblioteczce ,, Willa Graysona" . I to za taką cenę! Założę się, że wyglądałam mniej więcej tak:


Girl Online- Zoe Sugg ( wyd. Insignis, 2015)
Autorkę tej książki oglądam okazjonalnie, więc to nie ona była głównym czynnikiem, dzięki któremu kupiłam tę powieść. Nie były to również niepochlebne recenzje. Co w takim razie? Myślę, że chodzi o twardą okładkę, a także o prostą fabułę, która będzie idealnym rozluźnieniem po zakończeniu roku szkolnego.


Na dzisiaj to już wszystko. Musicie mi wybaczyć,że tak się rozpisałam. Miałam niepohamowaną potrzebę uświadomienia sobie, że kupuję książki nałogowo i kompletnie nie panuję nad wydawaniem pieniędzy.
Kto też tak ma ręka w górę!
  
*** 


11 komentarzy:

  1. Gratuluję wygranej! Wyniku też gratuluję ;) mi w ogóle w maju nie szło z czytaniem. Masa nauki i poprawiania, dlatego już odliczam dni do wakacji.
    PS. Kocham chodzić do biedronki, odkąd dają tam książki xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ps2. Mojej mamie już ręce opadają, jak widzi ile książek kupuję xD

      Usuń
    2. Łał, ale masz osiagniecia :)
      Tyle kasy zostawilam w Biedronce na książki, ze teraz tylko przemykam cicho obok stoiska z nimi, zakrywając twarz wspomnianą paczką chipsów i lece do kasy :) Bezsensu, bo potem sprawdzam w Internecie, co konkretnie mają w promocji...
      Pozdrawiam
      withcoffeeandbooks.blogspot.com

      Usuń
    3. Dziękuję bardzo :)
      Na pewno lepiej ci pójdzie w czerwcu. Trzymam kciuki!

      Usuń
  2. Ja też szaleję w księgarniach, więc spokojnie :) "Will Grayson..." zaczęłam jakiś czas temu, ale znudziła mnie i...odpadłam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Też dorwałam Eleonorę i Parka w Biedronce!
    Polecam Will Grayson, Will Grayson! :)
    http://helloimbooklover.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję wygranej i pucharu! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow! Strugaccy, Sawaszkiewicz i Clavell! Gratuluję dobrego wyboru autorów. :) Nie powinnaś się na nich zawieść.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...