sobota, 28 listopada 2020

TOP 20: Piosenek Października i Listopada

Hej wszystkim! Skończyłam wreszcie pisać wszystkie moje zaliczenia i mogę wrócić do pisania bloga! Ale się strasznie cieszę!  Mam przygotowane kilka postów, które postanowiłam, że będę wstawiała co trzy-cztery dni. Dziś bardzo krótki post, bo jest już prawie północ, a ja spędziłam większą część dnia na spaniu i relaksowaniu się w gronie rodzinnym, zostawiając pisanie na ostatni moment. 

Stwierdziłam, że nie będę komentowała tych piosenek, bo każdy z nas zinterpretuje je po swojemu, więc wstawię jedynie mój ulubiony cytat z niektórych z tych piosenek.

1. "October skies" - Mumford & Sons

2. "Carry on"- Our Atlantic Roots

"Stay true, stay strong and when it's tough carry on
Don't let the weight of life bury you
Though you have your doubt, it'll all pan out
So stay true, stay strong and carry on."


3. "Usta milczą, dusza śpiewa..." Jan Kiepura

"Usta milczą, serce śpiewa
Kochaj mnie.
Usta milczą, dusza śpiewa
Kocham cię.
Każdy uścisk ręki, 
słodko błaga cię.
Mówi mi, że kocham cię, 
że kochasz mnie. "


4. "A Nightingale Sang in Berkley Square"- Frank Sinatra

"I maybe right, I maybe wrong
But I'm perfectly willing to swear 
That when you turned and smiled at me
A nightingale sang in Berkeley Square
The moon that lingered over London town
Poor puzzled moon, he wore a frown
How could he know we two were so in love
The whole darn world seemed upside down"


5. "Rainbowland"- Miley Cyrus

"Living in a rainbowland
Where everything goes as planned and I smile
'Cause I know if we tried, we could really make a difference in this world
Living in a rainbowland
I won't give up or sleep a wink
It's the only thought I think
You know where I stand
I believe we can start living in a rainbowland'


6. "Joanne"- Lady Gaga

"Take my hand, stay Joanne
Heaven's not ready for you
Every part of my aching heart
Needs you more than the angels do"


7. "No light, no light"- Florence and the Machine

"Through the crowd I was crying out and
In your place there were a thousand other faces
I was disappearing in plain sight
Heaven help me I need to make it right"


8. "Everybody wants to rule the world" Lorde

"Of freedom and of pleasure
Nothing ever lasts forever
Everybody wants to rule the world"


9. "Stand Up" Cynthia Erivo

"I'm wadin' through muddy waters
You know I got a made up mind
And I don't mind if I lose any blood on the way to salvation
And I'll fight with the strength that I got until I die"


10. "Jenny of Oldstones" Florence and the Machine

"The ones who'd been gone for so very long
She couldn't remember their names
They spun her around on the damp old stones
Spun away all her sorrow and pain"


11. "At the end" - Chung Ha

Translation: "Love you love you
I’ll be right here
I don’t wanna hide anymore
Love you love you
I love you
My love that shines like a dream

I’m taking one step closer to you
Slowly, I’m going to you
Even if it’s hard, it’s alright
If only I can see you just like now"


12. "Empire state of mind part.2" - Alicia Keys

"Even if it ain't all it seems, I got a pocketful of dreams
Baby I'm from New York!
Concrete jungle where dreams are made of
There's nothing you can't do
Now you're in New York!
These streets will make you feel brand new
Big lights will inspire you
Hear it for New York, New York, New York!"


13. "Kto powie mi jak" - Kwiat Jabłoni

"Stoję gdzieś pod niebem, pod nogami piach
Mam podobno iść przed siebie, chociaż nie wiem jak, oj nie wiem
Robię pierwszy krok, muszę więc gdzieś dojść
Góra wielka, droga kręta trudno czasem iść, nie stękać
Chcę od razu wiedzieć na czym stoi świat
Jak poznawać siebie lepiej, jak nie potknąć się o Ciebie
Idąc byle jak
Więc kto powie mi jak radzić sobie mam
Taki wielki świat nade mną mam
Ileś tam lat, lecz to niewiele da
Doświadczenia break"

14. "Pulse- Acoustic Version" - Aaron B.Thompson

"In and out and back and forth,
Can’t find the floor even when I fall,
I need your touch to be restored,
Come back to life inside your arms,

Darling I am coming home,
Darling I am coming home,
Buildings high,
And streets so low,
I feel your pulse inside it all"


15. "Talk to me"- Joe Hicks

"And You'll be safer in this place
And I can't wait to share my name
Give all of my soul to you
Together growing old with you"


16. "Melodia"- sanah

"Została mi tylko melodia
Zagłusza płacz
Mówię sobie tańcz, tańcz, tańcz
Ale nie wiem jak
Oooo
Pociesza mnie tylko melodia
Tłumi mój żal
Mówię sobie tańcz, tańcz, tańcz
Może to coś da"

17. "Pamiętasz, była jesień" - Sława Przybylska

"Pamiętasz, była jesień,
Mały hotel "Pod Różami", pokój numer osiem,
Staruszek portier z uśmiechem dawał klucz,
Na schodach niecierpliwie
Całowałeś po kryjomu moje włosy
Czy więcej złotych liści było
Czy twych pieszczot, miły
Dzisiaj nie wiem już"



18. "W żółtych płomieniach liści" - Łucja Prus, Skaldowie 

"Ognisko palą na polanie, w nim liszka przez pomyłkę gore
A razem z liszką, drogi Panie, me serce biedne, ciężko chore
Lecz nie rozczulaj się nad sercem, na cóż mi kwiaty, pomarańcze
Ja jeszcze z wiosną się rozkręcę, ja jeszcze z wiosną się roztańczę"


19. "Si jamais j'oublie" - ZAZ

Tłumaczenie zacytowane z karmnikdlaptaków.com.pl

"Przypomnij mi, kim jestem, co sobie obiecałam
Przypomnij mi moje najśmielsze marzenia
Przypomnij mi moje łzy na policzkach
Gdybym zapomniała, jak bardzo kocham śpiewać"


20. "Life's for the living" - Passenger

"Don't you cry for the lost
Smile for the living
Get what you need and give what you're given
Life's for the living so live it
Or you're better off dead"



To wszystko na dziś! Mam nadzieję, że podobają wam się piosenki, które wybrałam. Jeśli uważacie, że warto by coś na tę listę dodać, piszcie śmiało w komentarzach :)

Całą playlistę możecie przesłuchać tutaj: 


Oraz na Spotify: 

9 komentarzy:

  1. Znam tylko kilka piosenek z twojej listy. Resztę przesłucham w tle jak będę coś robić.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo późno poznałam Kwiat Jabłoni, ale stałam się fanką i teraz śledzę ich poczynania na bieżąco :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niektóre znam i bardzo lubię. Nowe utwory posłucham z przyjemnością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że ci się spodobają i że pośród proponowanych przeze mnie utworów znajdziesz coś dla siebie 😊

      Usuń
  4. Muzyczne klimaty do nadrobienia, mało się znam na tej gałęzi rozrywki, dlatego chętnie podchwytuję podpowiedzi propozycji do wysłuchania. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to się świetnie składa! Ja ten gatunek bardzo lubię, więc może dzięki mnie poznasz trochę nowych, ciekawych utworów 😊

      Usuń
  5. Większości z nich nie znam, bardzo chętnie posłucham :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...