czwartek, 28 lutego 2019

WIELKA TRÓJKA- NAJLEPSZE KSIĄŻKI 2018

Witajcie! Dziś będzie króciutko, bo najlepszych książek przeczytanych przeze mnie w 2018 jest tylko trzy. Zacznijmy może od tego, że w 2018 roku przeczytałam... UWAGA UWAGA....8 książek. Serio, nie żartuję. Nie wiem, czy to przez maturę, do której swoją drogą powinnam właśnie więcej przeczytać, a przynajmniej powtórzyć niektóre lektury. Prawdopodobnie wyszło tak przez moje lenistwo, bo rozleniwiłam się całkowicie. No nic, mówi się trudno i płynie się dalej.



Oto lista książek, które przeczytałam:

  1. "Body speaks"- Lorna Marshall 
  2. Beduinki na Instagramie. Moje życie w Emiratach. "- Aleksandra Chrobak
  3. " Świt Wampira" - J.R.Rain
  4. " Babcia 19 i sowiecki sekret"- Ondjaki
  5.  " Ocaleni. Życie, które znaliśmy. " - Susan Beth Pfeffer
  6. Urodzona o północy "- C. C. Hunter
  7. Slash " - Natalia Osińska
  8. Inne zasady lata/ Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe "- Benjamin Alire Saenz


Jak widzicie, recenzje niektórych z nich już pojawiły się na blogu. Czy pojawi się reszta? Prawdopodobnie nie, ze względu na to, że tych pozostałych nie potrafię zrecenzować, bo były zwyczajnie nijakie albo są za trudne, bym wyrażała swoją opinię na ich temat.

Nadeszła chwila na TOP 3, najlepsze książki, best of, królowe półek itd...

BEDUINKI NA INSTAGRAMIE. MOJE ŻYCIE W EMIRATACH.


Autor: Aleksandra Chrobak
Moja ocena: 8/10

"Autorka w bardzo ciekawy, niekiedy humorystyczny sposób opisuje emiracką rzeczywistość. Robi to z perspektywy kogoś, kto zna nie tylko dobre strony ale i mankamenty tego kraju oraz społeczności go zamieszkujących. Mimo, że nie stroni od podkreślania swojej miłości do Emiratów, opisuje je łącząc opinie bazowane na własnych przeżyciach z tym, co udało jej się odkryć rozmawiając z osobami ze swojego otoczenia- zarówno rodowitymi Emiratczykami, jak i pozostającymi tam na czas kontraktu imigrantami. "
Tak właśnie pisałam o tej książce w mojej recenzji, którą w pełni możecie przeczytać klikając w podlinkowany tytuł.




SLASH


Autor: Natalia Osińska
Moja ocena: 10/10

"Ja płakałam. I wy też będziecie. Dlatego właśnie MUSICIE przeczytać " Slash", a jeśli nie czytaliście " Fanfika", to przeczytajcie najpierw to, a potem wróćcie do " Slasha". Ta duologia ( wiem, że będzie trzecia część, ale oczekuję serii na miarę liczby " Szybkich i wściekłych") to jedne z najlepszych powieści jakie kiedykolwiek czytałam i nie wyobrażam sobie życia bez nich. Tak samo jak bez tostów z majonezem. "
Resztę recenzji możecie znaleźć...oczywiście klikając w tytuł książki !


ARISTOTLE AND DANTE DISCOVER THE SECRETS OF THE UNIVERSE


Polski tytuł: Inne zasady lata
Autor: Benjamin Alire Saenz
Moja ocena: 10/10

"" Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe", czy też w polskim tłumaczeniu " Inne zasady lata" to książka niezwykła, szczera i prawdziwa. To książka, na której przeczytanie wystarczyły mi cztery godziny, bo wciągnęła mnie tak, że jak zaczęłam, to już nie mogłam przestać, ani chociaż zrobić przerwy. Z zapartym tchem obserwowałam to, co działo się na jej kartach, każdą szczęśliwą i smutną chwilę przeżywałam z bohaterami patrząc, jak dorastają do odpowiedzialności i zrozumienia własnego ja. "
Wiecie, co robić... już, już klikać mi w podlinkowany tytuł!!! :)


To by było na tyle! Mam nadzieję, że zajrzycie do pełnych recenzji książek, które wymieniłam oraz do nich samych, bo wszystkie trzy warto przeczytać, choćby dla samej przyjemności czytania. Dla tych, co lubią zastanawiać się " co autor miał na myśli"- cała trójka czegoś uczy, można z nich coś wynieść ( naukę, nie wyrwane strony na makulaturę). :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...