poniedziałek, 16 lutego 2015

Półeczki pełne darmowych książek.

Hej! Dzisiejszy post będzie naprawdę krótki. Chcę poruszyć w nim temat książek, które dzięki bibliotekom można łatwo nabyć. Nie, nie chodzi mi o wypożyczanie.
Biblioteki w moim mieście, jak zauważyłam ostatnio, zaczęły wystawiać w koszach lub na pojedynczych półkach książki, które albo wyrzucono z kartoteki, że tak to ujmę, albo ktoś je przyniósł, a bibliotece nie są potrzebne. Kiedy więc wchodzi się do biblioteki i zauważa kupkę książek ( za FREE!!!), trudno nie wziąć przynajmniej jednej do domu.
W takich kupkach książkowych możemy znaleźć praktycznie rzecz biorąc wszystkie gatunki, od biografii, przez sci-fi, fantastykę, do romansu i książek dla dzieci. Zazwyczaj są to stare książki , choć czasami możemy trafić na jakąś od 2000 wzwyż.
Myślę, że jest to genialny pomysł, wystawianie takich książek. Kto wie, może zabierając którąś z nich do domu i czytając, odkryjemy że stała się ona naszą ulubioną powieścią. Nigdy nic nie wiadomo.
Nie wiem jak jest w innych miastach, ale chętnie się dowiem. Jeśli wy wiecie coś na ten temat ,piszcie! Czekam niecierpliwie :)

1 komentarz:

  1. O, nawet nie wiedziałem, że takie coś jest organizowane, bo parę razy byłem w bibliotece [wolę nie wypożyczać, bo mam tendencję do czytania nieraz miesiącami jednej książki i boję się, że jakąś zniszczę przez tak długi czas], ale to dobre rozwiązanie. Gdy już się przeczyta taką książkę, można ją zwrócić do tej biblioteki, by ktoś inny mógł na nią trafić. A w takich koszach można znaleźć coś, na co nie trafiłoby się między półkami bibliotek i księgarni.

    Tak swoją drogą, plus za Kroniki Świata Wynurzonego. Jedna z moich ulubionych książek [chociaż to całkiem pokażny zbiór tomów, ale wiadomo, że chodzi o historię i świat]. Tylko miałem pecha, bo nie mogłem nigdy trafić na pierwszy tom drugiej serii, aż w końcu przestałem zaglądać do biblioteki. Chyba uzbieram trochę grosza i poszukam w sieci dzięki Tobie, bo gdyby nie ten wpis nie zapragnąłbym wrócić do tej serii. :)

    http://biale-oko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...