środa, 7 czerwca 2017

Książkowo- Blogowe Podsumowanie Maja i Kwietnia!!!



Hejka ludziki! To podsumowanie miałam wstawić wczoraj, ale jakiś inteligentny człowiek " pożyczył" sobie kilka kabelków i przez cały wieczór nie było internetu. Wiem, brzmi to dziwnie, ale nie wiem jak to działa, więc nie kontemplujmy tego dalej.

Tym razem nie będę poruszała tematów związanych z tym, jak mi się wiedzie w szkole i poza nią. Wiecie, daruję sobie po prostu prywatne sprawy, a skupię się tylko na blogu i książkach.
Na przełomie kwietnia i maja wpadłam do czarnej dziury zwanej kacem czytelniczym, dlatego też w maju nie przeczytałam ani jednej książki. W kwietniu udało mi się zapoznać się z dwoma pozycjami. Statystycznie, dziennie czytałam 34 strony. 

  • " Girl Online. Solo"- Zoe Sugg ( recenzja 10. 07. 2017)
Pierwsza i druga część serii o Girl Online bardzo mi się podobały, ale już po drugiej części miałam wrażenie, że autorce kończą się odrobinę pomysły, dlatego też nie miałam wielkich oczekiwań względem " Girl Online. Solo". Faktycznie, ta część była najgorsza z dotychczasowych i prawdę mówiąc odrobinę się nudziłam podczas czytania. Miała jednak też kilka plusów, ale o tym wszystkim opowiem już w recenzji.



  • " Opowieści z Akademii Nocnych Łowców"- Cassandra Clare i inni ( recenzja 7.07.2017)
Względem tej książki miałam ogromne oczekiwania, które w pewnym sensie zostały spełnione, choć było też kilka rzeczy, które strasznie mi się nie podobały. O czym mówię? Oczekujcie recenzji, wtedy się dowiecie.



No dobrze, teraz przejdźmy do książek, które zdobyłam. Było ich dosyć dużo, nie przewidywałam takiej ich liczby. No cóż, jak każdy z książkoholików wie, zdarza się nie zapanować nad chęcią kupna. Na szczęście, cierpią na tym jedynie portfele. Oraz nasze zdrowie psychiczne. Ale to rzadziej. 


  • Seria " Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy"- Rick Riordan 
Książki o Percym Jacksonie są ogromną częścią mojego dzieciństwa, dlatego też od lat czekałam na moment, w którym będę miała na tyle pieniędzy, by móc kupić od razu wszystkie części. Ostatnio udało mi się wygrać w konkursie wokalnym dość niezłą sumkę, więc jak możecie się domyślić, to był mój pierwszy zakup. Tak by the way, nie uwierzycie, ale jak się powącha wnętrze tych książek, to pachną cytrynami! 


  • " Róża"- Agnieszka Opolska
Jak wiecie, albo i nie, przeczytałam poprzednią książkę pani Opolskiej i niesamowicie mi się ona podobała- RECENZJA " Anny May" . Oczywiście, moim marzeniem jest, aby powstała kontynuacja " Anny May", ale według tego, co powiedziała Agnieszka na spotkaniu autorskim, na razie nie planuje jej pisania. Dlatego też kupiłam jej kolejną powieść i mam naprawdę ogromne oczekiwania względem niej. Nie wiem, kiedy uda mi się ją przeczytać, bo na razie próbuję wyjść z kaca czytelniczego, ale mam nadzieję, że zrobię to niedługo. 
  • " Potęga podświadomości"- Joseph Murphy
Od wielu lat różni ludzie polecali mi tę książkę, ale jakoś nigdy nie miałam weny na zabranie się za jej przeczytanie. Teraz nie mam już wyboru, dzięki mojej mamie, która mi ją kupiła. Zapoznałam się z kilkoma jej fragmentami i powiem szczerze, że jestem zaintrygowana. No, ale zobaczymy jak spodoba mi się ona w całości. 


  • " Saga Darrena Shana"- Darren Shan
Żeby nie było- autor nazywa się tak samo jak główny bohater serii jego autorstwa. Wiem, to trochę dziwne. 
W wielu, wielu, wieeeelu postach wspominałam już jak wielką sympatią darzę pierwsze trzy części tej sagi ( bo tylko trzy zostały przetłumaczone na język polski) . Zaklinałam się wtedy mówiąc, że muszę, po prostu muszę zdobyć całą serię. I tak oto zdobyłam! A wszystko dzięki wielkiej uprzejmości i zrozumieniu pani sprzedawczyni z krakowskiego " American Bookstore". Jeśli kiedykolwiek Pani to przeczyta, to niech Pani wie, że jestem Pani winna życie :)


  • "Geek Girl: Picture Perfect"- Holly Smale
I znów to samo. Korzystając z okazji, pragnę powiadomić wydawnictwo, które postanowiło zakończyć wydawanie ( po polsku) książek o przygodach Harriet na drugim tomie serii, że jest to gwałt na uczuciach książkoholików- w szczególności na fanach tej serii. Z drugiej strony, dziękuję wam, bo muszę się teraz zmusić do przeczytania reszty części w oryginale, co znacznie poprawi moje umiejętności czytania w języku angielskim. 
  • " Wonder"- R.J. Palacio ( recenzja 9.08.2017)
Jestem aktualnie na 105 stronie i już zdążyłam zakochać się w tej powieści. Historia Augusta jest niezwykle wciągająca, intrygująca, zmuszająca do przemyśleń, ale też łamiąca serce. Serio, czytanie o tym jak bardzo dzieci w szkole dokuczały temu Bogu ducha winnemu chłopcu tylko dlatego, że przez jakiś gen miał on zniekształconą twarz jest.... bolesne. Uwierzcie, ja już zdążyłam się popłakać. Na moje nieszczęście zrobiłam to, gdy jechałam autobusem. Miny ludzi wokół? Bezcenne.



Książki udało mi się również wygrać w dwóch konkursach. Oto one:
  • " Zwierzenia kontestatora"- Marek Piekarczyk, Leszek Gnoiński
Dostałam te książkę, ten zbiór rozmów jako jedną z nagród w konkursie " Integracja malowana dźwiękiem", w którym to wraz z koleżanką zdobyłyśmy pierwsze miejsce. Nie to, że się chwalę. No, może troszkę. Mój blog, więc mogę. 
Nie mogę się doczekać przeczytania tej książki, ciekawi mnie, co pan Marek postanowił zdradzić w rozmowie z dziennikarzem muzycznym. Udało mi się poznać Marka Piekarczyka osobiście, co więcej zostać nazwaną " jego ulubioną dziewczyną" hahaha :D Jest to niezwykle charyzmatyczna postać i przemiły człowiek! Na konkursie był dla wszystkich jak taki dobry, choć szalony wujek. Spotkanie z nim było czymś niesamowitym.
  • " Czas burzy"- Adrian Grzegorzewski
Powiem szczerze, że niewiele wiem o tej powieści. Oczywiście, przeczytałam streszczenie umieszczone na tyle okładki, ale poza tym wiem właściwie tyle, co nic. W sumie dobrze, cieszę się z tego. Nie mam oczekiwań, mam nadzieję, że książka ta mnie zaskoczy. Tym bardziej, że uwielbiam takie wojenne klimaty. 



To teraz czas na książki wypożyczone z biblioteki!!!
  • " 13 powodów"- Jay Asher
Nie oglądałam serialu. W ogóle mnie do niego nie ciągnęło. Aż tu nagle, pewnego słonecznego dnia, trafiłam w bibliotece na jego pierwowzór, który postanowiłam przeczytać. I zrobię to, a potem obejrzę serial i porównam jedno z drugim. Taki mam szalony plan.
  • " Fatalna lista"- Siobhan Vivian
Wzięłam tę książkę, bo bardzo spodobał mi się opis na okładce. Pomyślałam, że wyjść z tego całkiem niezła historia i mam dość duże oczekiwania względem tej powieści. Z resztą, przeczytamy zobaczymy. Oto opis: 
Piękno i brzydota nie zawsze są kwestią wyglądu.
Wyobraź sobie, że gdy przychodzisz do szkoły, oczy wszystkich są wbite w jeden punkt.
W listę.
Czy znajdziesz na niej swoje nazwisko? A jeśli tak, to w której kategorii?
Co roku ktoś - nie wiadomo, kto - wybiera dwie dziewczyny z każdego rocznika. Jedna zostaje okrzyknięta najpiękniejszą, druga - najbrzydszą.
O tych spoza listy natychmiast się zapomina. Wybrane nagle znajdują się w centrum uwagi całej szkoły. 
Na liście są nazwiska ośmiu dziewcząt. W świecie po liście ich życie już nigdy nie będzie takie samo. "
  • "Całkiem obcy człowiek"- Rebbeca Stead
Nie mam pojęcia, dlaczego pożyczyłam tę książkę. Może ze względu na opis, a może na to że przeczytałam kilka jej stron i w sumie się w nią odrobinę wciągnęłam. Nie wiem. Czekam na coś super!


To już wszystko jeśli chodzi o książkową część tego posta. Teraz przechodzimy do szybkiego blogowego podsumowania .

  • KWIECIEŃ:











No, teraz to już wszystko. Skończyłam ten post. Po czterech godzinach pisania wreszcie go skończyłam :D
Mam nadzieję, że to, co napisałam czytało wam się w miarę przyjemnie. Dajcie znać, czy czytaliście którąś z wymienionych przeze mnie książek i jakie wrażenie na was one wywarły. 

Tymczasem żegnam się z wami i życzę wam dobranoc :)








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...